Інформаційно — роз’яснювальні матеріали про ДТП

Інформаційно — роз’яснювальні матеріали щодо Повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду (ДТП)
(Європротокол)
МТСБУ
Київ – 2011

З 19 вересня 2011 року вступив в дію Закон України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо дорожньо-транспортних пригод та виплати
страхового відшкодування» від 17.02.2011 №3045-VI, яким
запроваджено механізм спрощеного оформлення
дорожньо-транспортних пригод (далі – ДТП) з незначними
наслідками, шляхом складання Повідомлення про ДТП.
Повідомлення про ДТП (далі — Європротокол) – це
письмове повідомлення встановленого Моторним
(транспортним) страховим бюро України (МТСБУ) зразка
(додається), яке надається Страховику чи МТСБУ водієм
транспортного засобу, причетного до ДТП.
Страхувальник безоплатно отримує бланк Європротоколу
від Страховика під час укладання договору обов’язкового
страхування цивільно-правової відповідальності.
У разі втрати або використання бланка Європротоколу,
наступний видається Страховиком безоплатно на підставі
письмової заяви.
                                    Якщо
дорожньо-транспортна пригода сталась за умов:
— відсутності травмованих (загиблих) людей,
— участі лише транспортних засобів
забезпечених полісами обов’язкового страхування
цивільно-правової відповідальності, укладеними не
раніше 19.09.2011 р.
— згоди водіїв цих транспортних засобів щодо
обставин скоєння ДТП,
— відсутності у водіїв ознак алкогольного,
наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під
впливом лікарських препаратів,
               то, учасники ДТП:


— мають право оформити ДТП без участі
працівників ДАІ шляхом спільного заповнення та
підписання Європротоколу,
після такого оформлення водії:
— мають право залишити місце ДТП,
— звільняються від обов’язку інформувати ДАІ
про настання ДТП.
                           УВАГА!
У разі невиконання однієї з наведених умов, виклик
співробітників міліції для оформлення ДТП обов’язковий!


Як визначити можливість оформлення ДТП, шляхом
складання Європротоколу?
Якщо водії – учасники дорожньо-транспортної пригоди
         однозначно впевнені
у виконанні всіх умов, за яких мають право скористатись
Європротоколом (стор.1),
         мають свідоме уявлення
про величину нанесених під час ДТП матеріальних
збитків,
            пам`ятають,
що розмір страхової виплати за шкоду заподіяну майну
потерпілих, не може перевищувати максимальних
розмірів, затверджених Уповноваженим органом.
То у такому випадку їм варто скористатися можливістю
заповнити Європротокол
           Увага!
Орієнтовну вартість незначних пошкоджень Вашого
автомобіля варто з’ясувати у майстра СТО, на якій Ви
обслуговуєтесь
           Пам`ятайте!
При визначенні вартості відновлювального ремонту,
вартість запасних частин, що замінюються, може бути
зменшено на величину фізичного зносу.

Для допомоги при визначенні орієнтовної суми, необхідної
для усунення пошкоджень, пропонуємо Вам ознайомитись
з переліком основних робіт по ремонту авто та їх вартості

на будь якому середньо статистичному СТО

http://stosadova.com

    При виплаті страхового відшкодування, відповідно до
ст. 29 Закону України “Про обов’язкове страхування
цивільно — правової відповідальності власників наземних
транспортних засобів” враховується фізичний знос
складових, що замінюються.
   Фізичний знос розраховується відповідно з вимогами
Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних
транспортних засобів, затвердженої наказом Міністерства
юстиції України та Фонду державного майна України від
24.11.03 р. за №142/5;/2092, (у редакції наказу
Міністерства юстиції України, Фонду державного майна
України від 24 липня 2009 р. N 1335/5/1159) та
зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 4 серпня
2009 р. за N 724/16740.
                     УВАГА!
Якщо Ви маєте сумніви відносно розміру збитків або
не можете визначитись з його можливим розміром, для
уникнення непорозумінь і можливих спорів при
оформленні документів у Страховій компанії, для
оформлення ДТП викликайте співробітників міліції!

Щоб не помилитися під час заповнення бланку
Європротоколу, будь-ласка, уважно прочитайте
інструкцію по його заповненню
                ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Начальник Управління                    Протокол Президії
Державної автомобільної                Моторного(транспортного)
інспекції                                          Міністерства страхового бюро України
внутрішніх справ України              від 11.08.2011р. № 274/2011
Лозовий В.М.
31.08. 2011р.
                            Інструкція
щодо заповнення Повідомлення
про дорожньо-транспортну пригоду

           Якщо сталась ДТП, що робити?
Від початкових дій після ДТП її учасників у значній мірі
залежить фіксація обставин пригоди, а у подальшому і оцінка дій
водія (водіїв) відповідно до вимог Правил дорожнього руху, тобто
вирішення питання про те, хто із водіїв є винуватцем.
Учасники дорожньо-транспортної пригоди зобов’язані:
— дотримуватися передбачених правилами дорожнього
руху обов’язків водія причетного до ДТП;
— вжити заходів з метою запобігання чи зменшення
подальшої шкоди.
— проінформувати інших осіб, причетних до цієї пригоди,
про себе, своє місце проживання, назву та місцезнаходження
страховика та надати відомості про відповідні страхові поліси;
— невідкладно, але не пізніше трьох робочих днів з дня
настання дорожньо-транспортної пригоди, письмово надати
страховику з яким укладено договір обов’язкового страхування
цивільно-правової відповідальності повідомлення про ДТП.
— зберігати пошкоджене майно (транспортні засоби) у
такому стані, в якому воно знаходилося після дорожньо-
транспортної пригоди, до тих пір, поки його не огляне
призначений страховиком представник
— сприяти Страховику та МТСБУ в розслідуванні причин
та обставин ДТП, а саме: надати для огляду транспортний засіб
або інше пошкоджене майно, повідомити Страховика (МТСБУ)
про всі відомі обставини та надати для огляду та копіювання
документи щодо ДТП протягом семи робочих днів з дня
отримання інформації або документу.
Учасники пригоди самостійно можуть провести огляд
місця пригоди та скласти схему ДТП, по можливості за участю
двох незацікавлених осіб (свідків).
Слід зазначити, що схема ДТП є одним із основних
документів, на підставі яких проводиться аналіз механізму
пригоди та оцінка дій водіїв стосовно Правил дорожнього руху.
Тому необхідно дуже відповідально складати схему ДТП і
максимально точно фіксувати дорожню обстановку та сліди,
утворені транспортними засобами під час ДТП.
За допомогою умовних позначок, які визначені в Інструкції по
заповненню повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду
(Європротоколу), учасники ДТП у відповідному полі бланка
Європротоколу малюють схему ДТП, яка в обов`язковому порядку
повинна містити інформацію про:
— конфігурацію ділянки дороги, на якій сталась пригода
(пряма, перехрестя, виїзд з другорядної на головну дорогу та ін.);
— напрям руху основного потоку транспорту на дорозі;
— розташування автомобілів – учасників ДТП на дорозі в
момент скоєння ДТП ;
— точне розташування автомобілів – учасників ДТП один
відносно другого;
— наявність світлофора у полі зору водіїв та колір, який
він відображав в момент ДТП;
— наявність перешкод на поверхні дороги (сторонні
предмети, вибоїни та ін.).
Наприклад: схема ДТП, яка відбулась під час виїзду автомобіля з
другорядної вулиці на дорогу з двома смугами руху
Фахівці виділяють 10 прикладів найбільш поширених ДТП.
Розглянемо, як правильно зображати схеми таких пригод.
Схема № 1
1) При перестроюванні або об’їзді перешкоди «В» не надав
дорогу «А», що рухався прямо і попутно праворуч або ліворуч від
нього.
2) При одночасному перестроюванні «А» і «В», «В» не надав
дорогу «А», що перестроювався праворуч від нього.
Схема ДТП 1

Схема № 2
«А» і «В» рухалися прямо в одному напрямі.
«А» рухався попереду «В».
Через різницю швидкостей руху ТЗ «В» скоїв зіткнення з «А».
Увага! Розподіл відповідальності в даній схемі не залежить від
типа ТЗ, що брав участь в ДТП, і ділянки дороги, на якій сталося
зіткнення (проїзна частина, узбіччя, розділювальна смуга або лінії
розмітки, що позначає межу смуги руху).

Схема ДТП 2

Схема № 3
1) Перед поворотом ліворуч або розворотом «В» не зайняв
крайнє ліве положення і здійснив зіткнення з «А», що рухається
прямо ліворуч від нього або повертає ліворуч з крайнього лівого
положення або з трамвайних колій попутного напрямку,
розташованих на одному рівні з проїзною частиною.
2) Аналогічна оцінка дій «А» і «В» застосовується і при
відповідних маневрах праворуч.
3) «B» здійснював поворот ліворуч з крайньої лівої смуги проїзної
частини. «А» здійснював поворот ліворуч з трамвайних колій
попутного напряму, розташованих на одному рівні з проїзною
частиною

Схема ДТП 3-1Схема ДТП 3-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема № 4
1). «B» при завершенні обгону зробив дотичне зіткнення з «А», що
рухався без збільшення швидкості.
2). «B» приступив до обгону (випередження) транспортного
засобу, що рухається в попутному напрямку, не переконавшись,
що «А» вже почав обгін (випередження) «B»
3). «B» збільшив швидкість, не пропускаючи вперед «А», що його
обганяє, або став зменшувати безпечний інтервал, внаслідок чого
сталося зіткнення транспортних засобів.
4). «B» розпочав обгін «А», який знаходився в процесі обгону,
об’їзду або перестроювання.

Схема ДТП 4-1

Схема ДТП 4-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема № 5

1). «А» рухався на дозволяючий сигнал світлофора або
регулювальника, а «В» – на заборонний.
Увага! Схема застосовується незалежно від напрямку руху ТЗ
2). «А» рухався праворуч у напрямку зеленої стрілки,
розташованої поряд з червоним сигналом світлофора, не
надавши дорогу «В», що рухався на зелений сигнал світлофора з
іншого напрямку.
3). «А» рухався на дозволяючий сигнал світлофора або
регулювальника, і не надав дорогу «В», що завершував рух через
перехрестя.
4). На перехресті нерівнозначних доріг «А» не надав дорогу «В»,
що рухався по головній дорозі.
Увага! Схема застосовується, у тому числі, при русі ТЗ на жовтий
миготливий сигнал світлофора, а визначення відповідальності не
залежить від того, чи мав право «А» (за типом ТЗ) рухатися по
даній смузі чи не мав.
5) На перехресті рівнозначних доріг «В» не надав дорогу «А», що
наближався праворуч.
Схема ДТП 5-1

Схема ДТП 5-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схема № 6

1). «А» здійснював поворот ліворуч або розворот на перехресті (у
тому числі на дозволяючий сигнал світлофора або
регулювальника) і не надав дорогу «В», який рухався у
зустрічному напрямку прямо або здійснював поворот праворуч.
Увага! Наявність або відсутність знаків, а також тип ТЗ та їх
розташування на проїзній частині не впливає на розподіл
відповідальності.
2). «B» виїжджав на дорогу, не використовуючи смугу розгону.
«А» рухався по цій дорозі прямо.

Схема ДТП 6
Схема № 7
«B» рухався заднім ходом.
«А» стояв або рухався вперед.

Схема ДТП 7
Схема № 8
«B», виїжджаючи з місця стоянки (зупинки) або здійснюючи
маневрування для зупинки (стоянки), скоїв наїзд на
припаркований «А».
Увага! Розподіл відповідальності не залежить від того, чи було А
припарковано з дотриманням або з порушенням ПДР.

Схема ДТП 8
Схема № 9
«А» зупинився та відкрив двері, не забезпечивши безпеку руху,
внаслідок чого «В» скоїв наїзд.

Схема ДТП 9
Схема № 10
«В» не вжив необхідних заходів, що виключають самовільний рух
транспортного засобу, внаслідок чого вказаний транспортний
засіб, рухаючись уперед (назад), зіткнувся з нерухомим «А».

Схема ДТП 10
Про МТСБУ
Моторне (транспортне) страхове бюро України є
єдиним об’єднанням страховиків, які здійснюють
обов’язкове страхування цивільно-правової
відповідальності власників наземних транспортних
засобів за шкоду, заподіяну третім особам.
МТСБУ за рахунок коштів Фонду захисту
потерпілих відшкодовує шкоду на умовах,
визначених Законом України «Про обов’язкове
страхування цивільно-правової відповідальності
власників наземних транспортних засобів»,
відповідно до п.41.1 ст. 41, у разі її заподіяння:


— транспортним засобом (ТЗ), власник якого не
застрахував свою цивільно-правову відповідальність
(крім шкоди, заподіяної транспортному засобу, який не
є забезпечений полісом ОСЦВА, та майну, яке
знаходилося в такому транспортному засобі);
— невстановленим ТЗ, крім шкоди, яка заподіяна майну
та навколишньому природному середовищу;
— транспортним засобом, який вийшов з володіння
власника не з його вини, а у результаті протиправних
дій іншої особи;
— пільговою категорією громадян: учасником бойових
дій, інвалідом І групи, інвалідом війни, які керують
належним їм ТЗ; а також особою, що керує ТЗ
належним інваліду І групи, у його присутності. Ці
категорії громадян звільнені від обов’язкового
страхування цивільної відповідальності автовласника;
— у разі недостатності коштів та майна страховика —
члена МТСБУ, що визнаний банкрутом та/або
ліквідований, для виконання його зобов’язань за
договорами ОСЦВА;
— у разі надання страхувальником або особою,
відповідальність якої застрахована, свого
транспортного засобу працівникам міліції та медичним
працівникам закладів охорони здоров’я згідно з чинним
законодавством.

Водій, пам`ятай!
Використання Європротоколу під час
оформлення ДТП дозволяє заощадити
час.


Калькулятор Автоцивілки

Розрахунок вартості поліса ОСЦВ
Отримайте Безкоштовну ДОСТАВКУ Оформіть замовлення через сайт.
Оберіть тип транспортного засобу
Оберіть місто реєстрації транспортного засобу
Власник транспортного засобу
Водійський стаж осіб, допущенних до керування транспортним засобом
Строк дії договору
Рік випуску
Ви пільговик ? (Пенсіонер, Інвалід, і.т.д.)